THE RIDE anaerob tröskel

Intensivt
FTP
60 min

Tröskelintervaller / anaerob tröskel

Träna din anaeroba tröskel, benämns oftast i folkmun som mjölksyratröskel.

Tröskelintervaller (anaerob tröskel) Den anaeroba tröskeln benämns oftast i folkmun som mjölksyratröskel.

På den anaeroba tröskeln (AT) hanterar kroppens energisystem att ta hand om den mjölksyra som bildas. Vid anaerobt arbete ökar mängden laktat i blodet fortare än vi hinner transportera bort det. Ofta sammanfaller den aneroba tröskeln med din FTP.

FTP står för Functional Threshold Power och är per definitation den högsta snitteffekten du kan hålla under 60 min. Passen med märkta med AT syftar till att öka din aeroba kapacitet under längre tid och stimulera lokal anpassning i de arbetande musklerna. Beroende på hur tränad du är kan man ofta hantera att befinna sig här runt 45-75 min.

THE RIDE

Ännu ett nytt cykelkoncept på Malkars – skapat av Malkars! På våra  skillbikes i vår BIKE Challengesal kan du nu cykla THE RIDE! Den periodiserade träningen schemaläggs för bästa möjliga utveckling av din status, med målet vår/sommar. Passen är effektbaserade och utgår från ditt personliga FTP. Genomför gärna ett  FTP-test som vi erbjuder regelbundet. Ett enkelt test, där våra inspiratörer hjälper dig. Dessa tillfällen bokas på samma vis som ett pass. Kontinuerligt kommer du att ha möjlighet att göra ytterligare FTP-tester, vilket blir ett kvitto på din utveckling.

Hej 👋

Välj ett av valen nedan för att komma i kontakt med rätt person på malkars.

Medlemskap

Har du frågor eller är du intresserad av ett medlemskap?

Skicka ett meddelande »

Kontakt

Har du allmänna frågor eller vill du boka en tid för behandling?

Skicka ett meddelande »

Skicka ett meddelande