GIRLS RUN CHALLENGE

Ta chansen att vara med i Malkars löpkurs för tjejer där vi tillsammans vässar löpningen med målet att genomföra halvmaran den 29 juni! Kursledare är Helena Jonsson Sjöqvist som har sprungit och tävlat i löpning i snart 30 år, är högskoleutbildad löptränare och via Friidrottsförbundet certifierad löpcoach och utbildar även löpledare. Hon arbetar även som löpcoach/ inspiratör på Malkars där hon håller i Malkars populära gruppträningspass RUN Challenge. Läs mer om kursens upplägg nedtill! 👇

GIRLS RUN INSTA EXTRA PLATS

KURSINFO

  • Plats Malkars Västra, Kalmar 1 PLATS KVAR
  • Dag & tid Kalmar måndagar 17:00
  • Kursstart Kalmar mån 6 maj 17:00
  • Kurslängd: 7 tillfällen Kalmar 
    • (uppehåll v.22, kursen skjuts fram en vecka)
  • Kurspris: 695kr ink. kurs T-shirt med logo (boka senast 25/4 för garanterad storlek)
    • Kan betalas under bemanningstider på Malkars Träningscenter eller läggas på autogiro för medlemmar. Betalad plats ger en garanterad plats. 

GIRLS RUN CHALLENGE - ATT GENOMFÖRA EN HALVMARA

Ja tack, anmäl mig till löpkursen GIRLS RUN CHALLENGE - ATT GENOMFÖRA EN HALVMARA som startar i maj på Malkars Träningscenter i Kalmar eller Nybro.

FÖRKUNSKAPER

För att du ska ha fullt utbyte av kursen behöver du kunna springa ca 5 km i lugnt tempo utan att behöva gå.

VEM KAN VARA MED I KURSEN?

Gillar du löpning? Har du haft tankar på men inte riktigt vågat eller haft möjlighet att testa att springa ett halvmarathonlopp? Har du kanske sprungit en halvmara tidigare men vill förbättra dig? Vill du få löpningen att kännas lättare och roligare? Vill du träna ihop i grupp och bli pushad av duktig och utbildad löpcpach för att utmana dig lite till? Då skyndar du dig att fylla i formuläret nedan för att reservera din plats i vårens löpkurs för tjejer! Du behöver inte vara medlem på Malkars för att gå kursen.

GIRLS RUNNING CHALLENGE, 7 lektioner

Tillfälle nr 1. Plats:  Utomhus, VÄSTRA

  • Teori-  Löp teknik,  Rörlighet, muskelstyrka (bål),
  • Biomekaniska principer
  • Axlarna, höften, benen, fotisättningen
  • Träningspass:  Par intervall 12 min ,  70/20  6 min

Tillfälle 2.  Plats:  Konditionsband 30 min och Cykelbana

  • Teori – Kondition,  intensitetszon
  • Träningspass: Fartlek, (träden, stolpen) testa olika zoner. 8 min.
  • Kurirstafett 2 x 6 min

Tllfälle 3 Plats:  Cykelbana

  • Teori – rep. intensitetszon, Tröskelfart
  • Träningspass: Tröskelfart, , Löpstyrka i cirkel,

Tllfälle 4. Plats: Parkeringen, öppen yta

  • Teori-  Hitta din styrkor och svagheter
  • Träningspass:  Lyktstolpe intervaller 12 min

Tillfälle 5. Plats: backen, Konditionsband

  • Teori – Löpteknik repetion,  Backteknik
  • Träningspass: Stegintervaller 4,3,2,1,30 sek, Backintervaller i par.

Tillfälle 6.  Plats: backe

  • Teori – Tävling, träningstips, återuppbyggnad, Backlöpning
  • Träningspass:  Fartlek, backen kombinationsövningar 20 min

Tllfälle 7. Plats:

  •  Teori-  Mål, Motivation,Taktik, Tävling
  • Träningspass: Boet  12 min, Tabataintervaller

Med reservation för ev. ändringar.

 

PRESENTATION HELENA JONSSON SJÖQVIST

Helena Jonsson Sjöqvist Löpcoach

Helena Jonsson Sjöqvist heter jag och har sprungit och tävlat i löpning i snart 30 år, (och då började jag vid 25 års ålder). Jag är högskoleutbildad löptränare och via Friidrottsförbundet certifierad löpcoach plus att jag utbildar löpledare. Att jag har hållit på så länge och älskat att springa tror jag beror på att löpning är så enkelt, bara snöra på skorna och ut, om du har ont om tid.

Ensam under löppasset kan jag rensa hjärnan och ladda om med ny kraft. Samtidigt är det jätteroligt att träna tillsammans med andra löpare. Löpningen är så varierande! Ibland är det regn, sol eller blåsigt. Sommar med värme eller vinter med pulsande i snön. Backintervaller i skogen eller snabba intervaller på löparbana.

Jag har alltid sprungit mycket lopp, en fantastisk bra träningsform, och mål att träna till. Springer man som jag många lopp så är det inte katastrof om ett lopp skulle gå dåligt av någon anledning, för då har du snart ett nytt att se fram emot! Nu ligger Skälbyloppet närmast den 13 april, därefter Vårruset den 13 maj. Följ min uppladdning här under våren så hoppas jag att vi ses på Kalmars vackra halvmara @kalmarmalkars21km den 29 juni!

GIRLS RUN CHALLENGE - ATT GENOMFÖRA EN HALVMARA

Ja tack, anmäl mig till löpkursen GIRLS RUN CHALLENGE - ATT GENOMFÖRA EN HALVMARA som startar i maj på Malkars Träningscenter i Kalmar eller Nybro.